
Co to są filtry Google?
Filtry Google są rodzajem kary nakładanej na portale internetowe, które naruszają ustalone przez Google zasady dla webmasterów. Spotkać możemy się z dwoma rodzajami filtrów – z filtrami ręcznymi lub algorytmicznymi. Filtry ręczne nakładane są przez członków Google Webspam Team, z kolei algorytmiczne nakłada sam algorytm Google.
Twoja strona ma filtr Google – co w związku z tym?
Strony, które zostały ukarane filtrami i banami Google odnotowują duży spadek w wynikach wyszukiwania. Za najbardziej rażące przekroczenia Google może ukarać całkowitym wyrzuceniem z wyników wyszukiwania. Zazwyczaj spotykane są jednak filtry od Google, które nie pozwalają na uzyskanie satysfakcjonujących pozycji w wyszukiwarce lub które sprawiają, że treść strony nie jest indeksowana. Długość trwania kary jest zależna od jej typu. Filtry ręczne nakładane są przeważnie na miesiąc, algorytmiczne do czasu aż roboty Google znów odwiedzą naszą stronę. Oczywistym warunkiem zdjęcia filtrów we wszystkich przypadkach jest poprawienie strony zgodnie z zasadami wyznaczonymi przez Google.