
Posiadanie rozpoznawalnej strony online wymaga jej sprawnego pozycjonowania w wyszukiwarkach, żeby była widoczna dla internautów i pojawiała się wysoko w wynikach. Bany i filtry Google mogą być zastosowane na stronę, kiedy nasze zabiegi wywołują pogwałcenie zasad rzetelnego pozycjonowania. Przyjrzyjmy się, jakie działania podjąć, kiedy zajdą tego typu okoliczności.
Bany i filtry Google – czym się charakteryzują?
Ban od Google to najgorszy sposób sankcji, jaki może dotknąć witrynę www. Jest to bezwzględne usunięcie jej z rezultatów wyszukiwarki Google, co tak naprawdę realnie utrudnia funkcjonowanie biznesu. Po usunięciu witryny odsetek naszych gości dramatycznie zmaleje, gdyż gros odbiorców korzysta z Google. Natomiast założenie filtra obniża położenie witryny w wynikach wyszukiwarki, co również niekorzystnie wpływa na klikalność portalu. Występują filtry ręczne – ustawiane osobiście przez pracowników Google i algorytmiczne, które generowane są automatycznie przez specjalne programy.
Czy da się zwalczyć bany i filtry Google?
Należy podkreślić, że bany i filtry Google narzucane są np. za używanie nadmiernej ilości odsyłaczy promujących naszą stronę internetową lub stosowanie tzw. spamu w celu jej pozycjonowania. Aby pozbyć się bana od Google należy najpierw zgłębić jego powód. Pamiętajmy, żeby zlecić to specjalistycznej firmie SEO, która kompleksowo zajmie się z kłopotem. Procedura może jednak ciągnąć się nawet 6 miesięcy, trzeba więc uzbroić się w cierpliwość.