
Spostrzegłeś raptowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pojawiać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych wcześniej fraz? Mimo starań, domena nie zmienia swojej pozycji w Google? Jeżeli zaobserwujemy wyżej wymienione objawy, oznaczać to będzie nałożenie filtru na stronę przez Google.
Filtr Google – co to takiego?
Przede wszystkim należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków z podejrzanych stron. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a usunięcie takiego filtra trwa od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana była np. błędem na stronie, to będziemy mieć problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do nawet roku.
Jak ściągnąć filtr ze strony?
Pierwszym krokiem do usunięcia filtra Google jest wykonanie listy linków kierujących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla naszej strony szkodliwe – działania te ułatwią nam przeznaczone do tego narzędzia takie jak Seo odkurzacz. Po „odłowieniu” linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Aby wykonać wszystkie powyższe działania potrzebujemy sporej wiedzy i dokładności, ponieważ usunięcie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.
Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?
Ściągnięcie filtru blokującego stronę powinno stać się sprawą priorytetową. Podczas okresu trwania blokady domena jest w stanie utracić ogromną ilość wejść, co może poważnie uderzyć w finanse firmy, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem pomocy u profesjonalisty. Właśnie z tego powodu powinno się jak najprędzej przekazać problem specjaliście.