
Więcej informacji o automatycznej windykacji należności.
Może być sporo rozmaitych powodów, dlaczego klienci nie płacą w terminie za wykonane zlecenie. Problem z nieopłaconymi fakturami dotyczy nie tylko właścicieli firm, którzy oferują usługi dla biznesu, lecz też przedsiębiorstwa z profilem działalności kierowanym do indywidualnych odbiorców.
Windykacja polubowna – regularne monitowanie nieterminowego kontrahenta
Przedsiębiorca jest uprawniony do dochodzenia niespłaconych należności poprzez proces windykacji. Chociaż termin ten większości ludzi niedobrze się kojarzy, a w rzeczywistości oznacza to postępowanie w trakcie którego podejmuje się w stosunku do dłużnika szereg czynności zgodne z aktualnymi normami prawnymi. Czynności te dążą do ściągnięcia zaległości. To tzw. windykacja polubowna, czyli regularne monitowanie dłużnika i ponawianie prośby o wniesienie opłaty. Gdy taka forma dochodzenia należności okaże się nieskuteczna, następną opcją jest windykacja sądowa. Jeżeli firma obsługuje kilkudziesięciu czy nawet kilkuset klientów i każdego miesiąca wysyła porównywalną liczbę faktur oraz paragonów, niebezpieczeństwo, iż jakiś procent opłat nie zostanie uiszczony w ustalonym czasie niewątpliwie się zwiększa. W uporządkowaniu całego procesu księgowania przelewów pomoże aplikacja Flobo, służąca do automatycznej obsługi należności, która dysponuje także opcją prowadzenia automatycznej windykacji.
Automatyczna windykacja – proces przypominania o konieczności opłacenia faktury
Aplikacja Flobo nie tylko sprawdza, czy na rachunek bankowy wpłynęła płatność od klienta, ale w razie wykrycia jej braku w określonym terminie, rozpoczyna ona procedurę przypominania o konieczności zapłacenia za fakturę. Właściciel firmy wykorzystujący tę aplikację może skonfigurować swoje scenariusze czynności podejmowanych wobec nieterminowych klientów, wyznaczając m.in. interwały między poszczególnymi wiadomościami z upomnieniem. Przypomnienie o przybliżającym się terminie płatności za fakturę emitowana jest z aplikacji również przed jego wygaśnięciem do tych kontrahentów, którzy w ciągu poprzedniego kwartału dwa razy spóźnili się z wykonaniem przelewu bądź którzy nie dokonali wpłaty w terminie w ostatnim okresie rozliczeniowym. Jeśli notyfikacje nie przyniosą skutków, kolejnymi krokami automatycznej windykacji należności prowadzonymi przez Flobo jest wygenerowanie noty księgowej w wysokości 40 euro oraz przekazanie zawiadomienia o zadłużeniu do Biura Informacji Gospodarczej. Ostatecznie, jeżeli wyliczone wyżej działania okażą się bezskuteczne, aplikacja przekaże informacje o dłużniku do e-sądu.
Korzystanie z aplikacji do automatycznej księgowości oraz windykacji oszczędza liczne godziny poświęcane na kontrolowanie przychodzących przelewów, a po kilku miesiącach przynosi również zauważalną poprawę terminowości u płatników.
Flobo
Mob.: +48 730 74 55 30
E-mail:
[email protected]