
Znamy trzy główne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W tym pozycjonowaniu najważniejsze jest dodanie do frazy nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę najczęściej:
– miasto (przykładowo “masażysta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep RTV Wilda”)
– państwo (“akademia muzyczna Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale sprawdzi się w przypadku firm lokalnych, które adresują swoje usługi tylko do klientów przebywających w tym samym regionie. Ta strategia pozycjonowania jest stosowana też wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma niewiele finansów na promocję i nie jest w stanie walczyć o pozycje na frazy niezawierające dopasowania lokalnego, np. zamiast “restauracja amerykańska“, to “restauracja amerykańska Kraków”.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Następny typ pozycjonowania to solidne i przetestowane wyjście dla posiadaczy niewielkich budżetów na reklamę. Za sprawą należytego doboru słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z wybraną branżą, ale też stawki za reklamę w Google Ads ulegną sporej redukcji. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza także znacznie mniejszą konkurencję. Ważne jest również to, że rośnie trend wprowadzania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– golarka Braun Seria 5 srebrna,
– smartfon Samsung Galaxy A40 biały,
– obuwie Adidas Runfalcon czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie ważne zwłaszcza dla sklepów online. Za sprawą tego typu fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie nader obszerną ofertę artykułów mogą skuteczniej zdobywać pożądane pozycje w Google.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni specyficzną funkcję przed cyklicznymi lub jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak finały Pucharu Europy w piłce nożnej, Tłusty Czwartek czy Dzień Kobiet. Ten rodzaj pozycjonowania będzie wyjątkowo efektywny, jeżeli popularna w danym okresie fraza zostanie znaleziona i wykorzystana ze stosownym wyprzedzeniem. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży gastronomicznej i turystycznej. Przeważnie należy zacząć je na dwa-trzy miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, aby wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową albo zmodyfikowaną treść witryny.
Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]