
Pełna oferta PBN znajduje się tutaj.
By konsument zauważył twoją działalność powinieneś nie tylko posiadać firmową stronę www, ale też postarać się o jej pojawianie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest treść strony oraz to czy regularnie pojawiają się na niej nowe wyczerpujące i pomocne dla odbiorcy artykuły. Ale nie wolno również zaniedbać tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków kierujących na stronę. Jednym ze sposobów na link building jest korzystanie z PBN – prywatnej sieci serwisów.
Private blog network, czyli kto wykorzystuje PBNy?
PBNy są prywatne, gdyż są tworzone a potem nadzorowane przez jeden podmiot (zwykle przez dużą agencję marketingową bądź agencję SEO), który kontroluje jakość dostępnych tam tekstów. PBNy są zazwyczaj stosowane jako komponent wieloaspektowej strategii reklamowej, co trzeba silnie zaznaczyć, ponieważ najlepsze rezultaty ich zastosowania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które są prawidłowo zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci portali nie tylko dają możliwość pozyskania sporej ilości linków przychodzących do strony, ale też na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za mankament PBNów można uznać niestety to, że ich wykonanie sporo kosztuje, a potem trzeba poświęcać niemało godzin na zachowanie ich na stosownym poziomie.
Wizytówki NAP oraz artykuły z linkiem kanonicznym, czyli jak wykorzystać możliwości PBN
PBNy bardzo dobrze zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bo można przy ich użyciu publikować tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Co to NAP? To w zasadzie każda publikacja w sieci, gdzie widoczne są najważniejsze informacje kontaktowe firmy – jej adres e-mail czy telefon, nazwa i adres stacjonarny. Przykładowo, wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim także strona w mediach społecznościowych, wpis w internetowym katalogu biznesowym albo artykuł, pod którym dodano firmowe dane teleadresowe.
Drugi efektywny sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na republikacji rzetelnych artykułów z dodaniem hiperłącza do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek z reguły oceniają wyżej jakość pierwotnego artykułu, dlatego że natrafianie na linki do niego na rozmaitych stronach w sieci postrzegają jako sygnał, iż pod danym adresem kanonicznym opublikowane są godne uwagi, użyteczne informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy treściach z branż YMYL, w których istotne jest zdobycie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych zwłaszcza ze zdrowiem, doradztwem prawnym, aktualnymi informacjami i finansami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO